HUMANITÁR, n. o. – Centrum psychosociálnej a ošetrovateľskej starostlivosti má vypracovaný Krízový plán pri riadení činností zameraných na predchádzanie vzniku a šíreniu Covid-19, resp. iných prenosných ochorení zo dňa 10.04.2020 v štruktúre nasledovných bodov:
- Účel a záväznosť krízového plánu
- Krízové riadenie
- Interný krízový tím
- Činnosti krízového tímu
- Systém komunikácie
- Informačná povinnosť zamestnancov
- Preventívne opatrenia
- Riadenie rizík
- Krízová komunikácia
- Všeobecné usmernenia zamerané na osobnú prevenciu
- Všeobecné zásady pre prevenciu vzniku a šírenia respiračných vírusov
- Pravidlá prevencie a kontroly infekcií a špeciálne opatrenia v prevádzke
- Organizácia návštev v prevádzke
- Organizácia odborných procesov v prípade karantény
- Organizácia obslužných činnosti
- Organizácia starostlivosti o zamestnancov d ďalšie osoby podieľajúce sa na starostlivosti
- Prijímanie nových zamestnancov
- Prijímanie nových klientov
- Validácia krízového plánu a validácia organizačných aj odborných postupov
- Záverečné ustanovenia.
Krízový plán obsahuje prílohy:
Príloha 01: Terminologický slovník
Príloha 02 Záznam o preventívnych opatrenia
Príloha 03: Dokument postupu k riešeniu udalosti výskytu koronavírusu
Príloha 04: Psychologické intervencie
Príloha 05: Záznam o prevencii a dezinfekčných opatreniach v opatrovateľskom procese
Príloha 06: Záznam o prevencii a dezinfekčných opatreniach v procese upratovania
Príloha 07: Zoznam veci zamestnanca v službe
Príloha 08: Sledovanie prijímateľa sociálnej služby (Sledovanie príznakov u klienta s podozrením na infekčné ochorenie horných dýchacích ciest (chrípka, COVID-19 …)
Príloha 09:Výber činnosti v krízovom riadení
Príloha 10: Plán reprofilizácie lôžok
Príloha11: Postup k dočasnému opusteniu zariadenia
Príloha 12: Odporúčania k príjmu prijímateľa sociálnej služby do zariadenia sociálnych služieb
Príloha 13: Záznam o mimoriadnej udalosti
Príloha 14: Protokol o obmedzení
Príloha 15: Požiadavky na OOPP
Príloha 16: Kontaktný formulár
S krízovým plánom pracuje ustanovený interný krízový tím, ktorý zasadá pravidelne. Každý pondelok a podľa potreby. Zo stretnutí interného krízového tímu sa vystavuje záznam/zápisnica. Záznam o preventívnych opatreniach sa dopĺňa aktuálne každý deň, alebo podľa potreby. Prílohu č. 05 a 06 Záznamy o prevencii a dezinfekčných opatreniach kontroluje vedenie organizácie.
V prípade vzniku mimoriadnej udalosti sa vypĺňa záznam o mimoriadnej udalosti. Protokol o obmedzení sa vypĺňa len pri individuálnom obmedzení v zmysle Zákona o sociálnych službách č.448/2008 Z.z. v ZNP, ktoré sa netýka všeobecného zákazu návštev a opustenia zariadenia prijímateľom sociálnych služieb, ktoré je vydané pre všetkých PSS na základe odporúčania MPSVR.
Krízový plán a prílohy sú k dispozícii všetkým kontrolným orgánom v zmysle legislatívy SR.
V Levoči, dňa 06.05.2020
Za vypracovanie zodpovedá: Mgr. Zuzana Šeminská, seminska@humanitar.sk 0948 794 284
Krízový plán pre špecializované sociálne poradenstvo na stiahnutie